Alla inlägg under maj 2010

Av Monica - 30 maj 2010 14:40


Ingen brunst på Vilja än vad jag har kunnat se.. hennes vikt låg igår på ca 202 gram så jag skall kolla henne senare i veckan och se om hon gått upp något.

 

  


Hon är ju så underbar min lilla flicka.. eller ja, lilla och lilla. Hon är faktiskt min största hamster - tidigare när jag hade besök här hemma, en tjej och hennes mamma som skulle hämta sin hamsterunge. Då utbrister mamman nyfiket- "men det DÄR är väl ändå ingen hamster? Det måste ju vara en råtta!" hon tyckte att hon var för stor för att vara en guldis   


En annan rolig kommentar jag fick, var till en av dove pojkarna jag hade här hemma.. hon ba; "men .. en liten potatis.." haha eh.. okej *skratta*



Fortsättning och mer uppdatering ang Vilja och Kanel kommer till veckan!  Men vi hoppas ju alla på små kärleksbevis nu den 8 Juni   


Av Monica - 24 maj 2010 21:31

Den 23 maj skedde första parningsförsöket- om det tog så väntas ungarna komma kring 8 juli 2010.

 

16 dygns dräktighet känns alltid som en evighet när man längtar.. å ändå är det ingen tid att snacka om !   

 

E: Kanel (E: Amiral Affe, U: Lysithea)

U: Paradisgårdens Vilje (E: Dianthus Festis, U: Min Lilla Fjäril)

 

  

 

 

Mer info kommer, håll till godo!

Av Monica - 22 maj 2010 19:41

Helt sjukt hur underbara djur kan va, jag har tagit hem en vintervit hane (mandarin sapphire) som är kring året gammal.. En omplacerings hamster jag fann på blocket. Blev kär i honom direkt och kunde inte hålla mig från att ta hand om honom. det är så tragiskt hur folk omplacerar djur så fort de lessnat.. jag menar, kolla runt på Blocket så ser man dagligen nya annonser och kaniner å marsvin, katter och hamstrar. Många kull - annonser, men också väldigt många äldre djur som ingen orkar ha kvar längre.
tycker det är såå trist.. jag menar, en hamster lever liksom 2 år. Hur jobbigt är det att ha kvar den tills den blir gammal och dör?? Idiotiskt   


Men jag är iaf väldigt glad att jag tog denna lilla kille, fan.. han är ju helst sjukt underbar! Såå lugn å såå tjock å go.. super gullig! Skulle aldrig någonsin lessna på honom.. han är en helt underbar individ!


Somnade i soffan igår eller när det var.. å låg bakom en kudde å snuttade så sött. Då smälter man   


Tummen upp för de FÅ människor som faktiskt inser värdet i sina djur å inte omplacerar dem minsta lilla....



ZzzzZzzz....




Min gulliga lilla tjockis pannkaka!! Såååå go   


mer bilder finns på min hemsida; www.exentrions.weebly.com


Kram!

        

Av Monica - 18 maj 2010 15:28

  

Hemma hos mig finns det förutom guldhamstrar, även två dvärghamstrar (vintervita). En av dem är Guldgruvans Pawnee.. en sapphire tös som verkligen har fått mitt hjärta att smälta!

Jag hade råttor förut men samtidigt var jag rädd för möss- det gick över när jag fick min första mus.

Nu har jag guldhamstrar å har varit lite skeptiskt mot dvärgarna, men det gick över när jag fick Pawnee..    



Hon är väldigt speciell för mig, jag filmade henne lite igår när hon var ute och sprang i badkaret- å då märkte jag att hon skulle man ju kunna lära lite tricks hihi. Hon vill ju upp i handen heela tiden   



Se gärna hennes film (länken) här nedan!

Det är lite halv dåligt ljus men hon är en riktig liten gulleknopp!


     


http://www.youtube.com/watch?v=ca2UIgdZQVc






Av Monica - 16 maj 2010 16:19


"Väggen såg ut såhär när jag kom.. jag har inte rört den!"

 

  

Av Monica - 16 maj 2010 16:05

Precis som överskriften säger så är det snart dags att sätta ihop de blivande föräldrarna till D-kullen. Det är en parning jag har sett fram emot väldigt länge nu, ska bli såå spännande...



  

Tilltänkt pappa: Kanel, silverchoklad LH
Tilltänkt mamma: Paradisgårdens Vilje, choklad LH
Väntade färger:
Choklad/silverchoklad
Långhår. Satin. Ev. kan det dyka upp även rex..

 

 

Kanel kommer från Ulrika Dahl, chill-zones Chinchillauppfödning- hon har även hamstrar, illrar, möss, katter och igelkott.. hmm glömde jag någon? Väldigt fin människa och bra och ärlig uppfödare iaf. Mycket nöjd med hanen jag fick av henne, han är såå mjuk, snäll å fin !


Paradisgårdens Vilje, "Vilja" som hon heter här hemma kommer från Cindy, det är en stor och fin hona, snäll å mysig. Väldigt mörk å härlig färg, avslappnad i kroppen, social å väldigt lugn! Min lilla go boll..



Blivanda pappa Kanel!   



  


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till min hamsterblogg, tanken är att bloggen ska vara ett komplement till min hemsida, http://exentrions.weebly.com/

För tillfället är guldhamster uppfödningen tyvärr vilande, men jag hoppas på att kunna starta upp snart igen :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards