Direktlänk till inlägg 3 april 2013

Hade jag en blogg??

Av Monica - 3 april 2013 21:07

Googlade mig själv (eller snarare min uppfödning) och hittade åt denna blogg, herre gud.. jag har totalt glömt bort att den ens existerade !


Vet inte om jag kommer att fortsätta blogga här sen, för tillfället ligger min uppfödning nere pga Papova (mer om det viruset kan du läsa om här; http://exentrions.weebly.com/papova-information.html)

Jag har även skrivit ihop en text om min egen historia kring detta, så ni som undrar varför jag helt plötsligt är utan hamstrar, läs gärna detta: http://exentrions.weebly.com/papova-med-facit-i-hand.html


Picture


Det är verkligen absurbt, att man gått igenom allt detta med Papovan. Sånt som man knappt hade någon aning om vad det var, att det drabbade en själv.. min största rädsla har alltid varit att alla mina djur skulle dö. Ända sen jag var liten, å nu fick jag uppleva det :'(
Jag saknar mina hamstrar så GALET mkt!! Tänker på dem varje dag, hela tiden. Jag vill inget hellre än att får starta om på nytt, samtidigt som jag ändå vill vänta tills man vet mer om hur långt smittan spridit sig..

Så jag kommer att avvakta innan jag köper hem en guldis igen.

Men men, en vacker dag så :')


Tills vidare- är det någon där ute i cybervärlden som lyckas hitta åt denna blogg så får jag gratulera! För jag hade som sagt själv helt glömt bort den ;D

På återseende!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 8 oktober 2013 14:24

Nu har jag varit utan guldhamstrar i 1 år och 4 månader.. vilket känns helt sjukt länge. Samtidigt som det känns som att jag varit utan dem betydligt längre än så. Det känns som att det var minst 2 år sedan jag blev tvungen att ta bort dem pga papova...

Av Monica - 17 oktober 2010 16:45

Precis som överskriften säger så har Operatårta och Jonagold varit på dejt. De parade sig igår den 16 oktober och ev. ungar väntas 1 november. Det blir rost i långhår, med mycket fina och snälla föräldrar! Ska bli väldigt spännande, själv hoppas...

Av Monica - 17 oktober 2010 16:42

I morse fanns de där. rosa, nakna och skrynkliga.. alldeles underbart söta!   Vilja mår bara bra och jag kunde räkna ungefär 6-7 st. Kan vara mer, kan vara mindre. Tog bara en snabbtitt för att se om de kommit å så att alla mådde bra.   Välko...

Av Monica - 16 oktober 2010 19:00

Åhh vad jag är glad.. Vilja är tjock och fin och ikväll/natt bör hennes små komma.. Jag är såå spänd och längten!! Går inte att beskriva.. det är lika roligt varje gång , man blir alldeles kollrig     Lägger upp dagens bilder på blivande mamma, h...

Av Monica - 1 oktober 2010 15:23

Igår parade sig Baileys & Vilja!! Wiiie..! Men ja.. jag har nog aldrig sett en hane vara så himla nollad på vad han ska göra.. alltså, går inte djur efter instinkt? okej att de kan vara lite svårt första gången, att veta va man ska göra.. ...

Presentation


Välkommen till min hamsterblogg, tanken är att bloggen ska vara ett komplement till min hemsida, http://exentrions.weebly.com/

För tillfället är guldhamster uppfödningen tyvärr vilande, men jag hoppas på att kunna starta upp snart igen :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards